Sabtu, 21 Ogos 2010

Allah itu Maha Mengetahui...


Mungkin Allah tidak memilih aku untuk merasakan yang terbaik..

Aku hamba Allah yang sedih lagi hina..

Aku ibarat tidak memiliki siapa untuk ku kongsikan segalanya...

Aku redho Ya Tuhan mungkin inilah yang Kau caturkan untukku...

Mungkin Allah tidak memilih aku untuk merasakan yang terbaik...

Aku hamba Allah yang kerdil lagi alpa..

Keindahan yang Allah bagi untukku mungkin bersifat selamanya..

Tapi aku yang tamak kerana menginginkan yang selebihnya...

Mungkin Allah tidak memilihku untuk merasakan yang terbaik...

Aku hamba Allah yang tidak ada layaknya...

Kemesraan yang Allah bagi untukku bersifat bahagia..

Tapi aku yang salah kerana tidak pernah menghargainya...

Mungkin Allah tidak memilih aku untuk merasakan yang terbaik...

Aku hamba Allah yang tidak mampu berbicara...

Kepetahan yang Allah bagi untukku untukku membela agama..

Tapi aku yang tidak mensyukurinya...

Mungkin Allah tidak memilihku untuk merasakan yang terbaik...

Tapi Allah memberi peluang untukku belajar.. mencari yang terbaik...

Setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya....

tapi itulah hakikatnya..

setiap yang Allah beri itu adalah

TERBAIK untuk hambaNYA...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan