Ahad, 18 Mac 2012

Aku Manusia Biasa...

Aku bukan manusia yang suka mengejar nama,
Aku bukan manusia yang gila pada pangkat yang bukan aku punya,
Aku bukan manusia yang terlalu skema.

tapi
Aku adalah manusia yang suka pada penghormatan kepada manusia lainnya,
Aku adalah manusia yang simple dan mudah dibawa berbicara,
Aku adalah manusia yang tidak terlalu banyak kerenahnya.

namun,
Apa perasaan aku sebenarnya??
Terkilan??
Terasa??
Terpinggir??
Tidak Dipeduli??

Apa yang aku tahu...

Aku bukan mengejar nama,
pada semua yang aku lakukan,
sebaliknya aku mengejar pahala,
yang telah Allah janjikan.

Aku bukan mengejar pangkat
yang bukan aku punya,
sebaliknya aku cuba sedaya upaya,
melaksanakan amanah ini sebaiknya.

Aku bukan manusia yang terlalu skema
pada masalah yang kecil di depan mata,
sebaliknya akulah manusia ringkas
yang mudah dibawa berbicara.

Aku adalah manusia yang tidak banyak kerenehnya,
Datanglah kepadaku dan jelaskanlah semuanya,
supaya aku tidak terus berperasangka yang x sepatutnya...

Datanglah kepadaku dan sampaikanlah yang sebenarnya,
supaya hatiku jauh dari perasaan yang tidak diduga,

Datanglah kepadaku dan beritahu dengan cara yang sebaiknya,
supaya tidak ada pertelingkahan di antara kita..

Aku mendepakan tangan disusuli dengan senyuman..
mengharapkan Kau datang membawa jawapan..
bagi menghilangkan perasaan terkilan....

Aku duduk mengadap kiblat,
supaya Allah melapangkan hatiku,
dari bersangka buruk pada yang tidak sepatutnya,

Aku berdiri dengan penuh ketenangan,
menunggu Kau.. datang memberi kelegaan
pada perkara yang merunsingkan...

Aku berada disini sayang,,
Aku ada disini sayang
Aku ada disini sayang,,
bukan utk orang lain tapi untuk mu
SAYANG...
Biarpun dalam keadaan duduk mahupun berdiri,
Aku tetap menunggu Kau datang memberi jawapan..
supaya aku boleh meneruskan senyuman...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan