Selasa, 26 Jun 2012

Tak Seindah Bayangan..


terasa berat sungguh kali ini.. 
mana hilangnya keyakinan diriku ini..
mana perginya cintaku pada jiwa murabbi..
mana tenggelamnya semangat di nurani.. 

Ya Allah..
sungguh aku rasa tidak mampu 
untuk menongkah arus ini..

sungguh aku rasa tidak layak..
memikul amanah ini..

aku rasa kehilangan.. 
diriku yang sebenar... 

kenapa aku begini.. 
di mana semangatku..
di mana keyakinanku.. 
di mana kesungguhanku.. 

Ya Allah..
aku rasa terlalu kecil dan dikecilkan..
dalam lautan ilmu yang telah diajarkan.. 
kemana hilangnya pergi.. 
sehingga aku kehilangan diriku sendiri.. 

Aku Boleh!!..
Aku Boleh!! 
Aku Boleh!!..

pandanglah ke hadapan..
mereka semua juga sepertiku.. 
mereka juga bermula sepertiku..
mereka juga berdebar sepertiku..
mereka juga melalui jalan yang sama..  

Ya Allah..
apa yang kuimpikan x seindah bayangan.. 
berikanlah aku kekuatan.. 
untuk mendidik anak bangsa..
berikanlah aku kesungguhan.. 
menggali  ilmu di dada..
berikanlah aku kemampuan.. 
bertutur kata dengan sebaiknya.. 

Ya Allah.. 
hilangkanlah rasa rendah diri ini.. 
hilangkanlah rasa gundah di hati.. 
jauhkanlah aku dari angan-angan tanpa perhentian.. 

bantulah aku mengejar impian.. 
yang kau telah aturkan.. 

mudahkanlah urusanku Ya Allah..
ameen..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan