Ahad, 15 Julai 2012

mimpi semalam..

semalam.. 
aku memejamkan mataku
dengan ditemani suara unggas 
yang bernada sayu..

semalam aku memejamkan mataku..
dengan hanya berbantalkan lengan.. 

semalam.. aku memejamkan mataku.. 
dengan mengharapkan mimpiku adalah sebuah impian..

semalam..  aku memejamkan mataku... 
dengan meletakkan segunung harapan.. 

semalam aku bermimpi.. 
ditemani oleh seseorang.. 
untuk mengemudi hari-hari sepi... 

semalam aku bermimpi.. 
dipimpin oleh seseorang... 
untuk mengharungi denai-denai 
yang berliku ini.. 

semalam aku bermimpi.. 
senyumanku.. disambut dengan penuh keikhlasan.. 

namun.. 
semua itu hanyalah sekadar mimpi semalam.. 
mimpi semalam yang tak dapat ku lupakan.. 

alangkah indahnya... jika..
harapan dan impian 
yang telah ku lihat semalam..
kekal dan nyata.. 
bukan hanya sekadar
 bayang-bayang dan angan-angan..  

alangkah indanya.. jika.. 
mimpi semalam.. 
boleh menjadi hakikat hari ini.. 

malam ini,
aku akan memejamkan mataku lagi... 
moga mimpi semalam datang bertandang... 
kerana... aku gembira...
dengan mimpi semalam 
yang membahagiakan...

dan  kerana mimpi semalam
ia boleh membawa senyuman yang berpanjangan... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan