Rabu, 14 Julai 2010

The Road not Taken...

Hari Ini Ku Ingin Berkongsi Tentang The Road Not Taken...
Aku Melangkah Ke Alam Universiti Dengan Semangat Yang Berkobar-Kobar..Begitu Juga Sahabat Di Sekelilingku.. Pilihan Utama Kita Ke Universiti Adalah Untuk Meneruskan Perjalanan Menuntut Ilmu.. Menuntut Ilmu Bukan Perkara Yang Mudah Seperti Yang Kita Bayangkan.. Andaikata Kita Tersalah Langkah Maka Kita Akan Rebah..

Bercakap Tentang Jalan Yang Tidak Diambil.. (The Road Not Taken)
Dalam Hidup Kita Ini... Banyak Pilihan Yang Ditawarkan..
Pelbagai Perkara Yang Memerlukan Kita Membuat Keputusan...

Contohnya Tentang Jalan..
Ada Jalan Yang Berliku-Liku..
Ada Jalan Yang Lurus...
Ada Jalan Yang Penuh Dengan Kerosakan..
Ada Jalan Yang Selesa Untuk Kita Gunakan...
Ada Jalan Yang Berlumpur..
Ada Juga Jalan Yang Ber..Tar...

Secara Tidak Sedar Aku Juga Sedang Meniti Jalan-Jalan Kehidupan..
Corak Jalan Yang Aku Lalui Adalah Pilihan Aku Sendiri...
Keindahan Pengalaman Di Jalan Ini.... Juga Ku Rasai...
Kepahitan Dalam Mengharungi Jalan Ini... Juga Ku Redhoi..
Inilah Ketetapan Yang Ditentukan Ilahi...

Kadang-Kadang Aku Terfikir...
Apakah Ini Yang Terbaik Untukku..
Apakah Ini Yang Telah Ditetapkan Buatku...
Aku Harus Sedar Yang Jalan Ini Aku Yang Pilih..
Maka Aku Harus Meneruskannya...

Buat Sahabat Yang Membaca Coretan Ini..
Tentukanlah Jalan Kehidupan Kalian
Pilihlah Yang Terbaik Untuk Diri Kalian..
Jangan Menyesal Dan Mengalah Dengan Apa Yang Telah Kalian Tentukan..
Teruskan Dengan Redho... Dan Sabar..


"ingatlah..
Allah tidak akan membebankan hambanya..
melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan