Khamis, 17 Februari 2011

Dunia khayalan vs dunia impian

Kenapa ya..??

Disaat aku memberi ruang..

Kau tidak menggunakannya...

Kenapa ya ..??

Disaat aku membuka laluan..

Kau tidak mengambil kebaikannya..

Kenapa ya..??

Disaat aku memberi jalan..

Kau tidak meluruskannya..

Kenapa ya..??

Kau dengan dunia khayalan yang kau ciptakan..

Aku dengan dunia impian yang aku gambarkan..

Khalayan dan impian.. mungkin boleh menjadi kenyataan..

Tapi alangkah ruginya andai kau terus dengan dunia khayalan...

Kerana ia tidak akan membawa sebarang perubahan..

Aku dengan dunia impian...

Dunia impian membawa gerakan...

Bukan statik dan tetap tanpa perjuangan...

Tapi mengorak langkah maju kehadapan...

Aku perlukan sokongan..

Untuk terus berdiri dan berlari..

Ke jalan yang aku impikan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan