Selasa, 8 Mac 2011

Niatku di salah erti

Akukah yang kesorangan
menghadapi liku-liku ini
akukah yang kesepian
memendam rasa dihati

maafkan aku kalian semua
andai maksudku di salah erti
maafkan aku kalian semua
andai tanggungjawab itu aku monopoli

aku tidak mempunyai niat dan rasa tidak puas hati
aku lakukan semua ini kerana
aku sentiasa inginkan yang terbaik
untuk kalian dan diriku sendiri
aku ingin melihat sinar pelangi di mata kalian...

rupanya maksudku di salah erti
aku sekadar mengingatkan diriku sendiri
lantas aku bertindak membantu yang memerlukan
bukan niatku hendak memerli
tapi sekadar untuk memenuhi kelompongan yang terjadi

niatku disalah erti
maafkan aku andai tutur bicaraku menyakiti kalian
aku masih berusaha mengawal diri
supaya semburan minyak wangi
tidak terkena pada orang disisi

aku tidak pernah mempertikaikan soal
menghargai dan dihargai
aku bukan tidak pernah mensyukuri..
jasa kalian yang menggunung tinggi..

cuma.. ku harap kalian masih sudi..
berkhidmat di penghujung tali..
cuma aku minta kalian...
saling memahami dan mengerti.....

maaf......niatku disalah erti...

3 ulasan:

  1. sabar ye... biasa la.. kadang2 kalau kite tgk org atasan yang gerak byk ni tanda memerli anak2 buah yg malas wat kerje.. hehe.. chill ye... jgn sedeh2... tak comel la nanti...

    BalasPadam
  2. hy yg belum mengenalimu yg salah erti niatmu...

    moga Allah permudahkan segala urusan kt...

    hala ada n sentiasa mendoakan kat akak..

    myb akhr2 ni hala jrg jmpa akak....tp kesibukan mendesak aulakan yg lain...

    akak kuat!
    hala kagum ngn kepimpinan akak...

    BalasPadam
  3. moga Allah memudahkan segala urusan... doakan saya ye.. semua.. syukran hala n the chek jah

    BalasPadam