Jumaat, 18 November 2011

Destinasi yang pasti

hari ini aku telah keluar dari dunia.. yang tidak pasti..
perjalanan kali ini bnyak membawa aku
melayang dan meneroka diriku sendiri..

kini aku telah berada di destinasi yang pasti..
di sini ibarat aku tidak punya siapa lagi..
hanya tinggal aku dan hatiku sahaja di sini..

dalam kamar kecil ini..
aku mengambil kesempatan untuk mencoretkan
sekali lagi rasa hati..

lapang, tenang dan mendamaikan..
sudah hampir seminggu aku
tiada selera untuk makan..
rasa macam mengalahkan orang bercinta pula...
makan x kenyang..
mandi x basah...
tapi hari ini alhamdulillah.. seleraku kembali seperti biasa..
mungkin selepas ku lepaskan diriku jauh dari dunia itu,

disini..
aku mula belajar untuk koreksi diriku sendiri..
belajar menerima ketentuan Ilahi..
dan redho.. dengan apa yang di uji..

mohon pada petunjuk Ilahi
mula meredhoi.. akan ketetapanNya...

2 ulasan:

  1. mama..
    moga mama kembali mmbawa
    kgmbiraan dlm kluarga ini..
    moga mama tabah menghadapi smua..
    jutaan maaf dan trima kasih..

    BalasPadam