Selasa, 24 Ogos 2010

Nset KU memuntahkan...

" Dalam kita melangkah, terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat...hingga kita terduduk dan menangis, tapi ketahuilah dan renunglah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata ketika itu hadir kerana Allah mahu kita menjahit kembali sejadah Iman yang kia terkoyak lantaran ada langkah2 yang tersasar dari keikhlasan..."

" sahabat itu dihati, walau besendirian pasti ia menemani,
setiap yang manis mampu dikenangi,..walau tiada dimata kini
ia hadir bila dirindui.. kerana asasnya ia kekal dihati.."

Imam Hassan Al-banna..." maksudku dengan ukhwah adalah: hati-hati dan roh terikat dengan aqidah. ikatan aqidah adalah ikatan yang paling kukuh dan mahal..persaudaraan sebenarnya adalah persaudaraan iman dan perpecahan itu adalah saudara kepada kekufuran.. kekuatan yang pertama kepada kita ialah kekeuatan kesatuan.. tidak ada kesatuan tanpa kasih sayang..kasih sayang yang paling rendah adalah berpaling dada. dan yang paling tinggi ialah martabat ithar ( melebihkan saudaranya berbanding diri sendiri)"

" kadang-kadang aku keletihan dalam perjalanan ini.. namun kadang-kadang aku bersemangat meniti harapan masa depan. mungkin kerana adanya dirimu duhai teman .. sebagai pinjaman Allah buatku... Syukur padaMU Tuhan"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan