Khamis, 20 Januari 2011

Terung masak sambal

assalamualaikum. semua..

hmm lamanya x menulis.. untuk tatapan semua.. hari ni rasa nak kongsi pasai.. masakan lah..
tapi kali ini bukan saya yang masak.. tapi..sahabt saya yang masak..biasalah.. dalam keadaan yang semua antara kami ni belum balik kampung macam2 lah perangai nya.. nak makan itu nak makan ini..tapi ada satu masalah.. sbbnya,,saya x nak beli.. lebih suka masak..sebab baru rasa nikmat bila makan..

menu malam ni.. ialah...terung masak sambal...bahan-bahannya
terung..sambal..ikan bilis..bawang besar,..bawang putih..sos cili..garam...asam jawa



hmm tu je kot...yang saya nampak kawan saya masukkan tadi..cara masakknya senang je..
tumiskan bawang besar, bawang putih..then masukkan sambal.. sos cili.. garam secukup rasa... asam jawa bila dah naik minyak..masukkan terung tunggu sehingga mendidih...
then.. ciap utk dimakan..mmm sedapnya.. hingga menjilat jari....

sebenarnya..
terung masak sambal ni sebenarnya.. satu masakan yang biasa..tapi cara memasakknya adalah berbeza..dan kita leh jadikannya luar biasa...sahabat saya ni (penulis blog cahaya murabbiah Islam) memasaknya.. dengan penuh.. kasih sayang.. huhu..bukan je ukhwah kembali bertaut..
malah senyuman kian terukir.

tu lah kelebihan bila kita memasak sesama sahabt..
kita akan lebih menghargai..
dan mengenali...
moga ukhwah kita dipelihara..

khas buat tukang masak...
terung masak sambal hari ni... terima kasih...

2 ulasan:

  1. Salam ukhwah sahabat..
    Syukran..
    benar kasih sayang yang terjalin
    menjadi perbedaan dalam setiap langkah dan perbuatan yang kita lakukan..
    Moga ukhwah kita kekal buat selamanya..
    Saya pun nak gtau awak juga
    Awak selalu masak sayur sedap..hihi...

    BalasPadam
  2. huhu.. malulah.. tq... jom kita teruskan aktiviti memasak.. beramai-ramai ( secara berjemaah) huhu

    BalasPadam