Rabu, 28 Mac 2012

Bersyukur...

Allah beratnya untuk aku melepaskan keluhan ini..
tersangkut-sangkut di setiap hembusan nafasku..

kenapa jarang sekali aku melafazkan rasa syukur..
kenapa jarang sekali aku menerima pemberian Allah ini seadanya..

perasaan ini...
juga Allah yang anugerahkan..

perasaan ini
juga Allah yang hadirkan..

aku perlu bersyukur..
kerana Allah masih memberikan aku kesempatan
untuk memiliki perasaan yang pelbagai ini..

aku perlu bersyukur..
kerana aku masih punya nikmat rasa...
rasa sedih..., rasa kecewa.. rasa rendah diri...
dan bermacam-macam lagi...

aku perlu bersyukur..
supaya aku tidak selalu memikirkan
perkara yang tidak sepatutnya..

aku perlu bersyukur..
walau apa jua yang aku rasa..

aku perlu belajar..
belajar menyimpan segala rasa
yang tidak sepatutnya diluahkan..

aku perlu belajar..
belajar menerima segala
yang berlaku seadanya..

aku juga perlu belajar..
belajar memendam segala perkara...

tapi aku juga khuatir..
sedang aku leka memendam...
sedang aku leka menyimpan..
sedang aku leka menerima..

aku takut aku gugur di tengah jalan..
Allah berikanlah aku kesempatan dan peluang..
untuk merasai nikmat kurniaan Mu Tuhan..

1 ulasan:

  1. syukur, insyaAllah rasa tidak enak itu bakal mewangi dan menjdi pewrna hidup...

    BalasPadam