Isnin, 2 Julai 2012

Melepaskannya Jua..

Sekali lagi 
aku melepaskan.. 
sekali lagi,
aku membiarkan..
sekali lagi, 
aku memejamkan mataku 
dan aku berkata tidak.. 

aku sekadar manusia biasa..
yang tak pernah lepas daripada merasai.. 
ingin memiliki dan dimiliki..

aku hanya sekadar manusia sederhana.. 
yang tak pernah terlepas dari mengharpkan.. 
mendambakan Si Dia datang membawaku 
mengenal jalan Tuhan..

aku hanya sekadar manusia kecil yang tak punya apa..
yang hanya ada cuma ilmu yang sekelumit cuma.. 
yang mengharapkan Si Dia datang.. 
memimpin aku mengenal syurga dan neraka..

aku hanya sekadar manusia miskin yang x punya harta.. 
yang ada hanya sedikit budi pekerti dalam berbahasa.. 
yang sentiasa mendoakan supaya.. 
Si Dia datang bersama redho-NYA.. 

semalam Si Dia datang menjanjikan bahagia.. 
semalam Si Dia datang menaburkan janji setia..
semalam Si Dia datang membawa wajah yang ceria.. 

namun, 
hari ini.. yang tinggal hanyalah kenangan yang bersisa.. 
hari ini.. yang ada hanyalah hati yang terluka.. 
hari ini.. yang ada hanyalah hati yang mencari TUhannya.. 

moga Allah memberi yang terbaik untuk kedua-duanya.. 
ameen..  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan