Rabu, 12 September 2012

Memilih dan Dipilih

saat ini.
bukan masanya lagi untuk aku memilih..
bukan masanya lagi untuk aku meragui..

aku sudah pun membuat pilihan..
pilihan aku hanya itu..
satu -satunya.. jalan yang aku pilih ialah itu..

bukan masanya lagi untuk menolak...
bukan masanya lagi untuk aku mengatakan tidak..
apa yang perlu aku lakukan
belajar menerima seadanya..

Yakin dengan pilihan Allah..
tetap dengan segala rasa yang telah Allah hadirkan..
bersyukur dengan hadiah yang telah Allah berikan padaku..

alhamdulillah,,
tenang dan lapang rasanya..
bila sudah aku sudah tetapkan..
maka tiada lagi jalan untuk ku toleh ke belakang..

bila aku sudah membuat keputusan..
maka semua yang berada di hadapan harus ku teruskan..
...
 semuanya manis dan indah dipandang..
aku hanya insan biasa yang perlu bergerak sebagai pejuang..
memperjuangkan sesuatu yang telah aku janjikan..

teruskan zalikha..
semangat zalikha..
anda mampu mengubahnya.. huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan