Selasa, 4 Disember 2012

Impian


Dalam diam..
aku juga punya impian.. 
terbuku dan terpendam..
aku juga ingin menjadi seperti mereka.. 
aku juga mengimpikan kebahagian seperti mereka.. 
aku juga sentiasa berharap bahawa aku aku akan menikmati 
kehidupan seterusnya seperti mereka.. 

harapan demi harapan telah ku letakkan pada sebuah impian.. 
namun aku tetap menemui kebuntuan dan kekecewaan.. 
mungkin impian aku untuk menjadi seperti mereka kian berkurangan.. 
apakah mampu untuk aku berjalan bersendirian??

aku terus meletakkan impian dalam setiap harapan yang aku bina.. 
impian aku ialah ingin menjadi seperti mereka..
bersama-sama dalam mengejar medan jihad..
bersama-sama dalam membimbing menuju jalan akhirat.. 
bersama-sama dalam mencari sebuah kehidupan yang berkat.. 

aku juga mempunyai impian.. 
yang kini semakin tersimpan dan terkunci.. 
aku sudah tidak mampu lagi untuk menceritakan. 
kerana aku sudah memutuskan.. 
keputusan yang membuatkan  aku tidak boleh lagi menoleh dan
memandang kembali ke belakang..
pada harapan yang telah ku letakkan satu ketika dahulu.. 

dan kini aku punya impian.. 
tetap ingin menjadi seperti mereka.. 
mengemudi bahtera di jalan yang sama.. 

cumanya.. 
yang ku harapkan berilah aku kepercayaan.. 
dalam membina harapan dalam impianku.. 

aku juga mengharapkan yang mereka akan sentiasa mendoakan aku.. 
walaupun bahtera aku bergerak di belakang bahtera mereka.. 

aku juga akan sentiasa mendoakan agar bahtera mereka sentiasa di hadapan
dan juga mencapai segala apa yang aku dan mereka impikan.. 

aku juga mengharapkan mereka tidak akan lupa untuk memandang 
bahtera ku walaupun bahtera aku dan mereka jauh terpisah dek 
kehidupan yang berbeza dan berasingan.. 

"moga aku dan mereka dapat merealisasikan impian yang telah dijanjikan bersama"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan