Khamis, 17 November 2011

Esok.. Aku akan Pergi..

kan melangkah kaki dengan pasti..
menempuh segala onak duri..
kan melangkah diri dengan pasti..
menempuh segala yang mendatangi..

esok ..aku akan pergi
berjihad..
esok ..aku akan pergi
berjuang..
esok ..aku akan pergi
berperang..
esok.. aku akan kembali
pada jalan juang..

tergambar di mataku..
wajah-wajah para pejuang..
perit-jerih Rasulullah
terasa berkobar di dalam hati..

esok aku akan pergi..
mencari destinasi yang pasti..
esok aku akan pergi
meninggalkan bumi ini..
esok aku akan pergi..
mencari redho Illahi..
esok aku akan pergi..
mengisi kekosongan hati..

"Ya" kata hatiku bulat dan tekad..
aku akan pergi..
pergi dari sini..
keluar dari dunia yang tidak pasti..

esok aku akan pergi..
untuk menunaikan hak sebagai seorang hamba..
yang sudah lama aku tidak
melaksanakan tuntutan ini..

esok aku akan pergi..
sahabat.. aku mohon
kau titipkanlah doa untukku dalam doamu..
mohon kau doa akan kelapangan hatiku..
mohon kau doa akan keselamatan perjalananku..

andai esok aku pergi..
dan tiada berita lagi tentangku..
mohon kau doakan kejayaanku..

sahabt esok aku akan pergi..
mencari matahari..
yang terang dan mampu menerangi..
malam yang kian menyepi..

sahabt maaf andai banyak
coretan yang tersalah persinggahan..
mungkin ia perit dan melukakan..

aku mohon kemaafan..
pada luka yang mungkin telah aku lakukan..
aku doakan moga bintang mampu
menyinari dan memberi kegembiraan padamu..

"ESOK AKU AKAN PERGI"..
kata hatiku lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan