Isnin, 18 Jun 2012

Cikgu Zalikha!!

Assalamualaikum.. buat semua pembaca.. 
saat ini aku ingin berkongsi tentang.. 
kehidupan yang makin hampir denganku.. 


Aku bakal bergelar seorang guru.. 
bermula pada 25 jun 2012..
dan berakhir pada 19 oktober 2012..

saat ini aku merasakan yang 
aku tidak layak untuk berada di tahap ini..
memegang panggilan yang sangat keramat buatku
CIKGU!!.. 

Aku bakal menjadi seorang guru.. 
mendidik anak bangsaku sendiri.. 
mengajar mereka bahasa ibunda negaraku..
iaitu BAHASA MELAYU.. 

Aku bakal bergelar seorang guru. 
mengajar anak-anak muda tentang kehidupan..
mendidik anak muda tentang pemikiran.. 
akulah yang akan menjadi pembentuk acuan.. 

Aku bakal dipanggill CIKGU!!!
bukan ustazah mahupun murobbiah.. 
apakah aku mampu menjadi seorang pendidik.. berjiwa ustazah??
membawa agama  Islam dalam pengajaranku.. 
membawa nilai-nilai Islam dalam asuhanku.. 

Aku adalah seorang CIKGU.. 
Bagaimana pengajaranku.. 
Bagaimana didikanku.. 
itu adalah pilihanku.. 

Aku yang memilih utk memberi pengajaran yang bagaimana..
membawa anak didikku mengenal Islam tercinta..
membawa anak asuhanku mengenal Rasullah S.a.w
membawa anak muda mengenal Tuhan dan Agamanya.. 

Akulah yang akan menetapkanya.. 
akulah penentu dalam memilih jalan yang diberinya.. 
semuanya terletak pada diriku.. 

Aku ingin menjadi seorang guru yang disayangi kerana AGAMANYA.. 
aku ingin menjadi seorang guru yang dikasihi kerana AKHLAKNYA..
aku ingin menjadi seorang guru yang dicintai kerana DIDIKANNYA.. 
yang membawa anak didiknya mengenal 
DOSA & PAHALA.. 
SYURGA & NERAKA.. 
aku ingin menjadi seorang guru yang tidak pernah lupa pada TUHANNYA.. 
begitu juga dengan anak didikku.. 

moga Allah membantu ku dalam segenap jua urusanku.. ameen



Akan Berpraktikum di SMKA Slim River, Perak.
Mula berdaftar : 25 Jun -19 Oktober 2012
Subjek: Bahasa Melayu.
* Selamat berpraktikum buat semua guru pelatih UPSI.
* Ikhlaskan hati moga Allah memberi PAHALA  untuk setiap kata-kata yang dilontarkan dari bibir anda.. 
*JADILAH SEORANG GURU BERJIWA PENDIDIK..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan