Sabtu, 23 Jun 2012

Si Dia..



sekali lagi ujian datang menjengah hati.. 
si Dia hadir.. tanpa ku tahu siapa dia sebenarnya.. 

sekali lagi hatiku disapa lembut.. 
sedikit terusik barangkali... 
namun.. aku risau dan gundah.. 
apakah ini ujian ataupun ganjaran??.. 

sekali lagi hatiku diintai..
dibalik celahan jendela yang terbuka..
pada ketika itu.. 
aku hanya sekadar menyapa dengan senyuman yang bersisa..
apakah aku penentu untuk jalan ini dibuka..???

sekali lagi hatiku dibelai manja..
si Dia hadir menjanjikan bahagia.. 
pertama kali dilihat.. dikatanya suka..
apakah kriteria penentu keputsannya??

sekali aku air mataku mengalir di hadapanNya..
bantulah aku dan tunjukkanlah aku jalan yang kau Redhoi..
janganlah kau biar aku lalai dan leka.. 
dek kerana sibuk mencari cinta manusia.. 
yang belum tentu penghujungnya Syurga.. 

sekali lagi aku kecundang.. 
bagai melawan nafsu menggunakan pedang.. 
apakah nafsuku akan kalah dan kecundang.. 
pada jiwa dan manusia yang dilarang???

sekali lagi aku cuba memahami..
akan perkara yang terjadi.. 
namun aku buntu utk mencari jalan keluarnya sendiri.. 
bantulah aku ya Rabbi.. 

tunjukkanlah padaku.. Ya Allah.. 
hadirkanlah yang terbaik utk aku dan agamaku..
ameen.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan