Ahad, 12 Februari 2012

Berkongsi

Aku suka berkongsi..
Aku suka bercerita..
Aku suka meluahkan...

entah kenapa.. hari demi hari..
aku rasakan simpati pada insan yang sering ku jadikan tempat luahan...
aku rasakan yang diriku ini semakin menyusahkan...

zalikha kenapa dengan awak ni???

entah kenapa aku rasakan yang aku sudah tidak berkepentingan...
aku semakin dilupakan kah??
Aku ini menyusahkan kah??
aku ini terlalu menyayangi kah???

aku akui bila mana rasa sayang itu semkin subur dalam hatiku..
semakin sukar utk aku melepaskan...
tapi kenapa dengan aku ni??
apa masalah aku sebenarnya ni??

hari ini..
terasa diri aku kesepian..
mengenangkan dosa-dosa semalam...
dalam kegelapan aku maraba-raba mencatit segalanya...
dalam celahan cahaya aku menatap wajahku sendiri..

apa yang akan jadi dengan diriku ini...
apa yang akan terjadi pada masa hadapan kelak..
aku ni siapa sebernarnya...

bnyak aku berfikir hari ini..
hinggkan tiada setitis air yang membasahi lidahku hari ini...
hinggakan tiada sebutir nasi yang singgah di mulutku hari ini..
tiba-tiba kurasakan bagaikan orang yang berpuasa..

kenapa ye??
apa yang sehaarusnya aku lakukan..
kenapa dengan aku nie...

Allah aku tidak dapat menemui jawapan...
semalam aku membaca buku ..
penuh semangat dan jiwaku terasa berkobar-kobar..
tapi hari ni..
semunya bagaikan hembusan angin semalam..
kenapa ye..
mungkin aku x cukup motivasi lagi ni..

x pon.. aku kian alpa dengan bayang-bayang...
tapi bayang-bayang apa yang aku fikirkan..
x de pulak rasanya..

Allah semakin berat...
berikanlah aku kekuatan...
berikanlah aku semangat..
aku takut aku tidak sempat meneruskan...
aku takut aku tidak sempat menghabiskan...
sisa-sisa yang telah aku mulakan...

zalikha... teruskan semangat..
jangan terus begini...
beljar menerima semuanya yang ada disisi..
hmm ...
baru ku sedar yang tiada apa yang perlu ku kenangkan ...
segalanya hanya tinggal kenangan..
yang ku bayangkan hanya angan-angan...
Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan