Ahad, 12 Februari 2012

indahnya Hidup jika Semuanya Kerana Allah

Ku buka mataku..
pagi yang cerah ditemani dengan
cahaya mentari pagi..
ohh.. hari ni sudah cukup umurku..
aku sudah 23 tahun.. alhamdulillah..

terasa diri ini perlu bermuhasabah..
melihat kembali dosa-dosa semalam..
supaya tidak berlaku lagi kesalahan
pada hari yang mendatang..

tiupan angin pagi membuatkan tubuhku sedikit kedinginan..
" hmm sejuknya." terdengar kata suara hatiku..
sudah lama rasanya aku tidak memandu seawal pagi seperti hari ini..
matlamat hari ini sempat ku catit dalam mindaku semalam...
"TAFSIR SURAH AL HUJURAT"..

ku buka kalam suci Al-Quran dihadapan bukit bukau..
di bawah payungan langit Tuhan yang kebiruan..
di temani dengan tumbuhan hijau di kiri dan kanan..
di samping sahabat-sahabat seperjuangan..
terlihat Kekuasaan Allah dan Kehebatannya...
MasyaAllah....
Ku syukuri nikmat Mu Tuhan...

Allah terima kasih kerana masih memberi aku kesempatan
menghirup udara segar di Bumi Tuhan...
beruntunglah aku kerana aku dilahirkan di awal tahun..
matlamat hidup juga sentiasa dibaiki setiap kali awal tahun...

Allah... aku perlu memperbaharui niatku..
aku perlu memantapkan matlamat ku..
aku perlu memperbaiki diriku...

Allah mudahkan lah urusanku...
ameen..

ditulis pada 8 januari 2012
sempena hari lahirku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan